Jakie korzyści przynosi rejestracja znaku towarowego?
Jakie korzyści przynosi rejestracja znaku towarowego? Wiesz, że przez jedno zaniedbanie możesz stracić swoją markę praktycznie z dnia na dzień? Konkurencja nie śpi i często wykorzystuje Twój błąd – brak rejestracji znaku towarowego w Urzędzie Patentowym. Uważasz, że to zbędna papierologia albo że Twój biznes jest za mały, żeby starać się o R w kółeczku? Otóż nie! Rejestracja znaku towarowego daje ochronę przed kradzieżą dla każdej firmy, niezależnie od jej wielkości czy branży. Sprawdź, jakie korzyści przyniesie Ci zastrzeżenie logo lub nazwy.
Jakie korzyści przynosi rejestracja znaku towarowego?
1. Bezpieczeństwo przede wszystkim
Jakie korzyści daje rejestracja znaku towarowego? Bezpieczeństwo. Gdy masz zarejestrowaną nazwę i logo, stajesz się jedynym właścicielem swojej marki. Nie musisz obawiać się więc utraty firmy i wielkich strat finansowych. Prowadząc biznes codziennie inwestujesz w nowe produkty, rozwijasz usługi, poznajesz tajniki reklamy i marketingu, budujesz relacje z klientami. To wszystko kosztuje. I to sporo, prawda? Firma zapewnia Tobie i Twojej rodzinie odpowiedni poziom życia, jesteś też odpowiedzialny za swoich pracowników. Zobacz, ile osób zostanie pokrzywdzonych, gdy ktoś ukradnie Twoją markę. Tysiące przedsiębiorców musiało już zamknąć swoje firmy przez własne zaniedbanie. Nikt się tym nie chwali. Myślisz sobie, że Ciebie to nie dotyczy? Oni też tak uważali, dopóki nie odebrali „Wezwania do zaprzestania naruszeń”. Musieli szybko zmieniać nazwę firmy lub wymyślać nowe logo. Takie zmiany powodują spadek dochodów firmy. Dla wielu oznacza wręcz zamknięcie biznesu.
2. Ochrona przed nieuczciwą konkurencją
Rejestracja znaku towarowego to narzędzie do walki z nieuczciwą konkurencją. Atak na Twoją firmę może nastąpić z każdej strony. Były wspólnik, niezadowolony pracownik, a nawet rodzina. Każdy może spróbować zarobić na Twoim braku wiedzy. W prawie patentowym obowiązuje bowiem zasada „kto pierwszy, ten lepszy”. Ten, kto zarejestruje nazwę lub logo, staje się jej prawowitym właścicielem, a reszta firm posługująca się takim samym znakiem, jest zmuszona do zaprzestania jego używania. Widzisz już te czarne chmury zbierające się nad przedsiębiorcami, którzy wybrali popularną nazwę dla swojej firmy? W bazie CEIDG jest ich mnóstwo. Wystarczy, że jeden z nich postanowi zastrzec tę nazwę, a reszta będzie miała sporo kłopotów.
Może zdarzyć się też tak, że konkurencja zauważy, że Twój biznes prosperuje coraz lepiej. Chcąc usunąć Cię z rynku, a wiedząc, że nie masz zarejestrowanego znaku towarowego, złożą odpowiedni wniosek do Urzędu Patentowego. Oni będą mogli dalej rozwijać swoje firmy pod Twoim szyldem, a Ty zostaniesz z niczym. Są nawet firmy, które zajmują się takim działaniem zawodowo. W Stanach Zjednoczonych mają specjalną nazwę: Trademark Trolls. Lepiej, żebyś nie wpadł w ich sidła. Wyszukują na rynku firmy, którym zaczyna się dobrze powodzić w biznesie, a nie mają zastrzeżonych znaków. Rejestrują więc nazwę lub logo na siebie, a następnie szantażują – możesz stracić firmę lub zapłacić im kilkadziesiąt tysięcy za zgodę na używanie „ich” znaku.
Rejestracja znaku jest tak ważna, ponieważ mając świadectwo ochronne, możesz walczyć z takimi praktykami. Koniec z podszywaniem się pod Twoją markę. Jeśli ktoś zacznie używać Twojej nazwy lub logo, to Ty możesz wysłać wezwanie do zaprzestania naruszeń, a także domagać się odszkodowania. Gdy masz zarejestrowaną markę, to inna osoba nie może działać w tej samej branży pod taką samą, ale nawet podobną nazwą! Ta sama sytuacja dotyczy logo. Konkurencyjna firma nie może wprowadzać klientów w błąd.
3. Zmniejszasz koszty konwersji w Google Ads
Jak najlepiej dotrzeć do nowych klientów i przypomnieć o swojej obecności tym, którzy już skorzystali z Twoich produktów lub usług? Poprzez reklamę! Korzystasz z reklam kontekstowych Google Ads? Mając zarejestrowany znak towarowy możesz zmniejszyć koszty konwersji nawet o 65%. Google blokuje automatycznie reklamy konkurencji, w których została użyta zastrzeżona nazwa lub logo. Wystarczy, że wyślesz do Google odpowiedni formularz i dołączysz do niego świadectwo ochronne. O nic więcej nie musisz się martwić. Szybko zauważysz zmniejszenie ceny za każde kliknięcie w reklamę. Skoro w pewnym stopniu wyeliminujesz konkurencję, Twoje reklamy częściej będą pojawiać się zainteresowanym konsumentom, a ci trafią bezpośrednio na Twoją stronę internetową.
Sprawdź:
1 prosty sposób na zmniejszenie kosztów konwersji nawet o 65% i pozbycie się konkurencji
4. Prestiż
R w kółeczku to prestiż. Daje Twoim klientom pewność, że produkt czy usługa jest najwyższej jakości. To również potwierdzenie, że takiego produktu czy usługi nie znajdą nigdzie indziej. W końcu Twoja marka to wypadkowa wiedzy, doświadczenia, pomysłu, zainwestowanych pieniędzy w rozwój firmy. Dobrze zbudowana relacja z klientem ma finansowe korzyści. ® to również informacja dla klienta, że zależy Ci na Twojej marce. Dbasz o bezpieczeństwo swojej firmy i dlatego postarałeś się o zarejestrowanie znaku towarowego. Nie znikniesz z rynku z dnia na dzień. Klient wciąż będzie mógł się cieszyć z dobrego wyboru, jakim było zainwestowanie w Twoje produkty czy usługi.
5. Budujesz zaufanie klienta i zwiększasz sprzedaż
Zaufanie klienta to największa wartość dla marki. Zaangażowany odbiorca chętniej wybierze Twój produkt czy usługę. Poleci ją też innym. Widząc Twoje charakterystyczne kolory, grafikę, hasła reklamowe nie będzie się zastanawiał i od razu sięgnie po produkt, który dobrze zna. Dzięki zbudowaniu zaufania klienta do marki gwarantujesz sobie wzrost sprzedaży. Lojalni klienci chętniej sięgają po produkty i usługi swoich ulubionych marek. Wydają też więcej. Łatwiej jest im zdecydować się na droższy zakup w firmie, którą znają i lubią.
Rozpoznawalność marki to skarb, który buduje się latami poprzez inwestycję w reklamę i marketing. Możesz sam policzyć, ile stracisz, gdy przyzwyczajeni do Twojej marki klienci, odejdą do konkurencji.
Rejestracja znaku towarowego jest o wiele tańsza. Zyskujesz też bezcenny spokój i prestiż.
6. Zarabiasz na nazwie firmy
Ponadto gdy masz już zbudowaną rozpoznawalną markę, możesz zarobić ogromne kwoty na jej sprzedaży lub udzielić licencji na korzystanie z nazwy. Wspomnieliśmy już o tym, że klient chętniej wybiera, to co znane i sprawdzone. Może inni przedsiębiorcy będą chcieli to wykorzystać w rozwoju swojej firmy? Pamiętaj, że rejestrując znak towarowy, Ty stajesz się jego jedynym właścicielem, a wszelkie losy marki zależą od Ciebie. Możesz więc w ten sposób pokierować swoim biznesem, że będziesz zarabiał, np. na licencjach.
Bądź o krok przed konkurencją — zarejestruj swój znak towarowy!
Kiedyś zbywałeś rejestrację znaku machnięciem ręki? Teraz wiesz już, że rejestracja znaku towarowego to wielka oszczędność — pieniędzy, nerwów i czasu. Zabezpieczona w Urzędzie Patentowym marka daje poczucie bezpieczeństwa Tobie, Twojej rodzinie, pracownikom i klientom. Niezależnie od tego, czy właśnie otworzyłeś wymarzony sklepik z ręcznie robioną biżuterią, zastanawiasz się nad otwarciem kolejnej kawiarni w nowej lokalizacji czy od lat działasz w branży informatycznej i zarabiasz miliony – rejestracja marki uchroni Cię przed kradzieżą firmy i nieuczciwą konkurencją.
Pamiętaj o zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy” i już dzisiaj zgłoś się do naszych doradców na konsultację w sprawie zabezpieczenia Twojej marki. Pomogliśmy zastrzec ponad 5905 znaków towarowych, a nasza działalność na tym polu stanowi 17 % rynku w Polsce.
Jeden dzień spóźnienia, a skutki mogą być opłakane. Ze świadectwem ochronnym w ręce będziesz mógł bez obaw dalej rozwijać swój biznes.
Sprawdź bezpłatnie, czy możesz jeszcze zarejestrować swoje logo lub nazwę
Chcesz by na bieżąco? Polub nasz fanpage: