Kto nie powinien rejestrować znaku towarowego?

Czy każdy przedsiębiorca musi zastrzec swój znak towarowy? Nie. Nie jest to obowiązek, a dodatkowe zabezpieczenie dla osób, które dbają o swój biznes i nie chcą go stracić z dnia na dzień. Jeśli nie boisz się kradzieży swojej marki i możesz w każdej chwili rozpocząć żmudny proces budowania firmy od nowa, znak registered nie jest Twoim priorytetem.

Czy rejestracja znaku towarowego jest dla każdego?

Budowa rozpoznawalnej i dobrze prosperującej marki to lata pracy oraz ogromne środki finansowe wydane na marketing i rozwój firmy. Jesteś gotowy, żeby rozpoczynać ten proces od nowa? W każdej chwili możesz paść ofiarą nieuczciwej konkurencji, która pozbawi Cię praw do Twojej marki. Takie sytuacje zdarzają się niemal codziennie i nie dotyczą wcale światowych gigantów, ale małych i średnich firm działających w różnych branżach. Nieuczciwa konkurencja chętnie podszywa się pod dobrze prosperujące biznesy i zarabia na ich wyrobionej marce i zaistnieniu w świadomości klientów.
Jeśli mógłbyś zmienić nazwę lub logo swojej firmy nawet teraz oraz posiadasz czas i pieniądze na rozpoczynanie biznesu od nowa, to pewnie nie zainteresuje Cię temat rejestracji znaku towarowego. Wolisz zaczynać od zera i za każdym razem inwestować od początku? Utrata marki nie ma dla Ciebie żadnych konsekwencji? Jesteś w grupie osób, która nie musi szukać wniosku o rejestrację znaku towarowego.

Co daje rejestracja znaku towarowego?

Rejestracja znaku towarowego to mnóstwo korzyści. Dzięki zastrzeżeniu nazwy firmy lub logo stawiasz przede wszystkim na bezpieczeństwo swojej marki i ochronę przed nieuczciwą konkurencją. Dodatkowo możesz liczyć na takie profity jak zmniejszenie kosztów reklamy w Google Ads oraz zwiększenie konwersji. Marka z R w kółku to prestiż i informacja dla klientów, że Twoje produkty czy usługi są najwyższej jakości oraz potwierdzenie, że nie znajdzie ich nigdzie indziej. Klienci chętniej wracają do takiej marki, a odpowiednie budowanie ich zaufania do firmy, zwiększa sprzedaż. Lojalni klienci chętniej sięgają po znane już produkty i usługi oraz polecają je dalej. Dzięki temu Twoja marka wciąż rośnie i przynosi coraz większe zyski.

Kto powinien zarejestrować znak towarowy?

Rejestracja znaku towarowego to temat dla ambitnych i odpowiedzialnych przedsiębiorców. Dla tych, którzy zainwestowali środki w marketing i nie chcą, by ten budżet przepadł. Utrata marki oznaczałaby dla nich poważne konsekwencje finansowe. Zastrzeżony znak towarowy to narzędzie, dzięki któremu otwiera się drogę do prestiżowej i rozpoznawalnej na rynku działalności gospodarczej.

Oblicz, ile warta jest Twoja marka

Zastrzeżenie znaku towarowego w Urzędzie Patentowym kosztuje od 0,25 zł do 0,55 zł dziennie. Zależy, w ilu klasach nicejskich chcesz chronić swoją markę. Ochrona przyznawana jest na 10 lat. Po tym czasie możesz ją oczywiście przedłużyć.

A teraz policz, ile jest warta Twoja marka. Żeby obliczyć wartość marki, potrzebujesz trzech danych: liczbę zadowolonych klientów, szacunkową wartość jednego klienta oraz kwotę wydaną na marketing. Po pomnożeniu liczby klientów przez ich wartość i dodając do tego środki wydane na marketing, uzyskasz wartość swojej marki. Policzmy to wspólnie na przykładzie. Firma X ma 300 zadowolonych klientów. Mnożymy to przez szacunkową wartość jednego klienta, czyli 450 zł. To koszt dotarcia do jednego zadowolonego konsumenta. 300 x 450 zł daje 135 tysięcy złotych. Do tego wyniku dodajemy sumę wszystkich pieniędzy, które firma wydała na marketing. Projekt logo, materiały promocyjne, gadżety, kampanie reklamowe, strona internetowa. Sporo tego, prawda? U nas będzie to 140 tysięcy złotych. Ile otrzymujemy? 275 tysięcy złotych.

A jaka kwotę Ty otrzymałeś? Jaka jest wartość Twojej marki?

Firma z przykładu jest warta 275 tysięcy złotych. Porównaj tę kwotę do kilkudziesięciu groszy dziennie, które trzeba wydać, żeby marka mogła się rozwijać i nie zagrażała jej nieuczciwa konkurencja. To niewielki wydatek, nawet niezauważalny w firmowym budżecie, a przynosi tak wiele korzyści. Poczucie bezpieczeństwa właściciela marki jest bezcenne.

Nadal uważasz, że rejestracja znaku towarowego nie jest dla Ciebie? Może tak być. Wyjaśniliśmy wcześniej, że to nie jest narzędzie dla każdego przedsiębiorcy.
Jeśli stwierdziłeś, że jednak chciałbyś dowiedzieć się więcej o możliwościach, jakie daje rejestracja znaku towarowego, skontaktuj się z doradcami Pravnej. Zastrzegliśmy dla naszych klientów już ponad 5230 znaków towarowych ze skutecznością na poziomie 99,8%, co oznacza, że jesteśmy liderem w tej branży.