Jak zdobyć zaufanie klientów i zwiększyć sprzedaż?
Jak zdobyć zaufanie klientów? Jeśli prowadzisz biznes, musisz to wiedzieć, ponieważ zaczynasz sprzedawać dopiero wtedy, gdy zyskujesz zaufanie odbiorców. Potwierdzają to badania. Jeśli klient ufa firmie, wróci do niej, żeby zrobić kolejne zakupy. Poleci też markę swoim znajomym. Lojalni klienci mogą zwiększyć zysk firmy od 25 do nawet 95%! Jak to zaufanie zbudować? Jednym ze sposobów jest rejestracja znaku towarowego. ® to niewątpliwy symbol prestiżu.
Zaufanie to gwarancja wzrostu sprzedaży
Klienci przy zakupach sugerują się tym, czy znają daną markę. Chętniej wybiorą tę, z którą nawiązali relację. Łatwiej jest zaprzyjaźnić się z marką o wyrobionej renomie i stabilnej wartości na rynku. A tę stabilność gwarantuje zastrzeżenie znaku towarowego. Taka firma nie zniknie z dnia na dzień z powodu kradzieży marki przez konkurencję. R w kółeczku daje klientowi satysfakcję najlepszego wyboru, jakiego mógł dokonać. Ty zyskujesz za to lojalnych kontrahentów i rosnącą sprzedaż. Perfekcyjne rozwiązanie, prawda?
Jak zdobyć zaufanie klientów i zwiększyć sprzedaż? Żeby zbudować lojalność, nie wystarczy wejść na rynek i krzyczeć: kup. To długotrwały proces, który przeprowadza się stopniowo i powoli przyzwyczaja się konsumenta do swoich produktów i usług. Potrzebna jest tutaj odpowiednia strategia marketingowa, bazująca na komunikacji. Stworzenie i wdrożenie w życie planu właściwej strategii wymaga czasu, zaangażowania i środków finansowych. Jednak gdy zrobi się to odpowiednio, firma może wiele zyskać.
Lojalni klienci mogą być podstawą funkcjonowania firmy. Koszt pozyskania nowego odbiorcy jest o 6-7 razy wyższy od zatrzymania obecnego. Lojalni klienci spędzają z marką o 1/3 czasu więcej niż nowi. Szansa, że klient wróci do firmy po pierwszym zakupie to blisko 30%. Po drugim i trzecim — już ponad 50%. Ponadto klient, który ufa marce, chętniej kupi jej droższe produkty. Dużej kwoty nie wydałby na przypadkowy zakup, jednak lojalność do znanej marki, z którą jest zaprzyjaźniony, pozwala mu podjąć decyzję o spróbowaniu czegoś bardziej luksusowego. Do znanej sobie marki wraca też na zakupy częściej.
Sprawdź bezpłatnie, czy możesz jeszcze zarejestrować swoje logo
Jaka jest marka, której można zaufać?
Marka, której można zaufać, prowadzi dialog, a nie monolog. Klient jest w centrum jej zainteresowania. Powinien poczuć z nią osobistą więź. Ważną rolę odgrywa uczestniczenie klienta w kształtowaniu oferty firmy. Sprawdzą się więc wszelkie ankiety, konkursy, w których klienci mają realny wpływ na to, jak rozwija się marka. Klient lubi też utożsamiać się z wartościami marki. O zaufaniu klientów do firmy decyduje też poczucie bezpieczeństwa w trakcie podejmowania decyzji o zakupie towaru. Klient wie, że zaufany sprzedawca go nie oszuka i zaproponuje mu najlepsze rozwiązanie.
Zaufanie społeczne ma istotną wartość ekonomiczną. Zasada jest prosta. Im większe zaufanie zdobędziemy, tym możemy cieszyć się wyższą sprzedażą i większymi zarobkami.
Dlaczego warto zastrzec markę?
Prestiż marki buduje również niewątpliwie doskonale znane R w kółeczku. Zastrzeżona marka to dla klienta symbol najwyższej jakości, dbałości o firmę i szacunku do klienta. Gwarancja stabilności na rynku. Bo czym byłaby marka wypełniająca wszystkie założenia, o których pisaliśmy wcześniej, ale nie dbająca o swoje bezpieczeństwo? Po co wydawać ogromne sumy na reklamę i budowanie świadomości marki, skoro z dnia na dzień można zostać usuniętym z rynku? Przyznasz, że to bez sensu.
Właśnie to dzieje się z firmami, które nie zastrzegą znaku towarowego w Urzędzie Patentowym. Pewnego dnia, przez własną niewiedzę lub działania konkurencji, będą zmuszone do zmiany logo czy nazwy. Nie da się odbudować wcześniejszego, świetnie prosperującego imperium. Klient kojarzy markę z charakterystycznymi dla niej kolorami, hasłami, stylem komunikacji. Tracąc nazwę i logo, zmuszeni jesteśmy zmienić cały ten przekaz. Klient przestanie kojarzyć markę, nie kupi nowego produktu, a dochody firmy znacznie się uszczuplą. Nie wystarczy komunikować – to wciąż ta sama receptura, tylko pod inną nazwą. Kto w to uwierzy? Po jakimś czasie być może klienci odważą się kupić stary produkt pod logiem nowej marki. Ale do tego czasu sprzedaż wyraźnie spadnie. Szanse na odbudowanie poziomu sprzed rebrandingu są nikłe.
Chcesz by na bieżąco? Polub nasz fanpage:
Moc zastrzeżonej nazwy i logo, czyli jak zdobyć zaufanie klientów i zwiększyć sprzedaż?
Stając przed sklepową półką uginającą się od sosów pomidorowych, który produkt wybierzesz? Zapewne ten, którego smak dobrze znasz, bo kupujesz go od lat. A jeśli wcześniej nie korzystałeś z sosów pomidorowych? To włożysz do koszyka słoiczek firmy, którą znasz z innych produktów. Bo jesteś zadowolony z jej jakości. Tak właśnie działa dobrze zbudowane zaufanie do marki.
Pomyśl o najbardziej znanych na świecie markach – odzieżowych, napojów, wytwórni filmowych. W każdej branży wymienisz na pewno chociaż jeden przykład. Dlaczego powstają podróbki? Dlaczego tworzy się nazwy łudząco podobne do znanych już firm? Bo sprzedawca liczy na to, że klient się na to nabierze. Wybierze coś, co dobrze zna. Sięgnie po nazwę, którą potrafi wymienić obudzony nawet w środku nocy. Weźmie produkt, któremu ufa. I który go nie zaskoczy, ani nie rozczaruje. Dlatego firmy z R w kółeczku są tak pożądane przez konsumentów. Dają gwarancję jakości oraz stabilności. Będąc w innym państwie, szukasz w sklepie Coca-Coli albo Lay’sów – znasz ich smak, wiesz czego się spodziewać. To bezpieczna opcja wśród gąszczu nic niemówiących Ci obcych nazw. Tutaj dochodzimy też do kwestii świadomości marki. Powoli, przez częsty kontakt, wnika ona do Twojej codzienności, aż wreszcie się z nią zaprzyjaźniasz. W reklamach wykorzystuje się nazwę i logo marki tak, żeby kojarzyć je pozytywnie. Po jakimś czasie znak towarowy staje się znany i ceniony na rynku.
Bądź o krok przed konkurencją
Wyobraź sobie sytuację, że przez brak ochrony tracisz wszystko to, na co pracowałeś latami. Niemożliwe? Jednak to realny scenariusz i zarówno te mniejsze, jak i większe firmy otrzymywały wezwania do zaprzestania korzystania z własnego logo.
Możesz temu zapobiec poprzez rejestrację znaku towarowego. W ten sposób nie tylko chronisz swoją firmę, ale i wyróżniasz się na rynku. Może będziesz wśród nielicznych przedsiębiorców z Twojej branży, którzy z tej opcji skorzystali? To świadczy o Twojej odpowiedzialności i dbałości o rozwój firmy. Zastrzeżony znak gwarantuje bezpieczeństwo firmy i chroni przed jej kradzieżą. Zapewnia również renomę, a wiesz już, że ludzie sięgają po sprawdzone rozwiązania i współpracują z firmami, którym można zaufać. Wiesz już, jak zdobyć zaufanie klientów i zwiększyć sprzedaż. Zatem… działamy?
Pravnej zaufało ponad 15270 klientów, którzy chętnie polecają nas dalej. Pomogliśmy zarejestrować 5695 znaków towarowych, co stawia nas w czołówce w tej branży z 99,8 procentową skutecznością. Umów się na rozmowę z naszym doradcą, a Twoja firma również dołączy do grona tych prestiżowych marek z R w kółku obok nazwy czy logo.
Na początek, kliknij poniżej i skorzystaj z bezpłatnej weryfikacji.