1 prosty sposób na zmniejszenie kosztów konwersji o 65% i pozbycie się konkurencji


Zmniejszenie kosztów konwersji — problem niejednego marketera i przedsiębiorcy. Jak zaoszczędzić na reklamach w Google Ads i obniżyć koszt kliknięcia reklamy nawet o złotówkę? Rejestrując swój znak towarowy w Urzędzie Patentowym! Mając już świadectwo ochronne, wystarczy zgłosić ten fakt do Google. Znany internetowy gigant mocno wspiera przedsiębiorców, którzy mają zastrzeżony znak towarowy i blokuje reklamy nieuczciwej konkurencji. Dzięki temu klienci szybciej trafią bezpośrednio na Twoją stronę internetową, a wydatki na reklamę będą niższe.

Zmniejszenie kosztów konwersji o 65% - jak?!


Wydaj o 65% mniej na reklamy w Google, rejestrując znak towarowy!

Oprócz korzyści wizerunkowych, zgłoszenie swojego znaku towarowego do Google przekłada się też na benefity finansowe. Możesz sporo zaoszczędzić na konwersji reklam. Przykładem jest jeden z nadmorskich hoteli. Po zastrzeżeniu znaku towarowego koszt za kliknięcia w reklamę spadł z ok. 1,40 zł na ok. 0,50 zł. Jak to możliwe? Mając zastrzeżony znak towarowy zgłoszony do Google, eliminujemy innych reklamodawców. W przypadku branży hotelarskiej, zastrzeżoną nazwą nie mogą posługiwać się w reklamach m.in. wyszukiwarki noclegów, dzięki czemu oryginalna strona internetowa obiektu noclegowego jest lepiej widoczna i klienci łatwiej mogą na nią trafić z naturalnych wyników wyszukiwania. To daje takie korzyści jak: bezpośrednia rezerwacja (bez prowizji dla pośredników), możliwość zapisania się klienta do newslettera czy budowanie baz remarketingowych.

Zmniejszenie kosztów konwersji to nie wszystko.

Dlaczego warto zastrzec znak towarowy w reklamach online?


Mówiąc najprościej – żeby nikt nie podszywał się pod Twoją firmę i nie zarabiał na stworzonej przez Ciebie marce.

Wyobraź sobie taką sytuację. Masz dobrze prosperujący salon kosmetyczny w średniej wielkości mieście. Funkcjonujesz na rynku już od kilku lat, nazwę i logo zastrzegłeś w Urzędzie Patentowym. Twoja marka jest rozpoznawalna wśród mieszkańców. Wszystkie klientki wiedzą, że jeśli robić manicure, to tylko u pani Zosi z Twojego salonu. Nagle dowiadujesz się od klientów, że wpisując w wyszukiwarkę Google: nazwę Twojego salonu + miasto wyświetla się nie tylko Twoja strona internetowa. Po wejściu w link okazuje się, że to portal, na którym można umówić się na zabiegi kosmetyczne, ale Twojego salonu wśród oferty nie ma! Twórca tej strony wykorzystał Twoją markę oraz stworzoną wokół niej zaangażowaną społeczność, żeby przyciągnąć klientów do swojego nowo otwartego biznesu.

Z tej sytuacji możesz wyjść jeszcze obronną ręką – masz zastrzeżony znak towarowy, więc możesz zgłosić tę sytuację do Google’a. Po weryfikacji zgłoszenia, reklama zostanie najpewniej usunięta.

Gdybyś jednak wyprzedził działanie konkurencji, reklama z nazwą Twojej firmy w ogóle nie pojawiłaby się w sieci. A konkurencja nie miałaby dodatkowych wejść na swoją stronę WWW.

Jak nie dopuścić do wykorzystania nazwy Twojej firmy w reklamach konkurencji?

Pierwszym krokiem jest rejestracja znaku towarowego w Urzędzie Patentowym. Bez tego ani rusz. Musisz mieć potwierdzenie, że marka rzeczywiście należy do Ciebie. Dopiero wtedy możesz pilnować, żeby inni bezprawnie nie korzystali z Twojej nazwy lub logo. Jeśli nie masz zastrzeżonego znaku towarowego, lepiej zrób to jak najszybciej. Konkurencja czyha na Twoje zaniedbanie! W Pravnej zastrzegliśmy z sukcesem już ponad 4380 znaków towarowych, więc jeśli chcesz ochronić swoją markę, nasi doradcy chętnie w tym pomogą. Bezpłatnie zweryfikujemy, czy możesz jeszcze zastrzec swój znak towarowy. Kliknij poniżej i zgłoś się:

Sprawdź bezpłatnie, czy możesz zarejestrować swój znak

Jeśli posiadasz już świadectwo ochronne, musisz wypełnić odpowiedni formularz udostępniony przez Google. Nazywa się on: skarga dotycząca znaku towarowego. Na pierwszej karcie zaznaczasz, czy jesteś właścicielem znaku towarowego, czy zostałeś upoważniony do działania w jego imieniu. Następnie uzupełniasz dane kontaktowe firmy. Kolejnym krokiem jest wpisanie nazwy swojego znaku towarowego, numeru rejestrowego oraz zasięgu terytorialnego przyznanej ochrony. W formularzu możesz również uwzględnić podmioty, które mogą korzystać z Twojej zastrzeżonej nazwy. Ich reklamy w przyszłości nie będą blokowane. W załącznikach możesz dodać odpowiednie upoważnienia czy skan świadectwa ochronnego. Po wysłaniu formularza otrzymasz automatyczne potwierdzenie od Google’a. Po weryfikacji wniosku dostaniesz odpowiedź z decyzją o ochronie Twojego znaku towarowego w reklamach Google.

Tę skargę możesz oczywiście wypełnić również w sytuacji, gdy zauważysz, że ktoś używa w reklamach Google Ads Twojej zastrzeżonej nazwy.

 

Chcesz być na bieżąco?
Polub nasz fanpage:

Jak działa ochrona znaku towarowego przez Google?


Gdy Google pozytywnie rozpatrzy Twoje zgłoszenie, konkurencja nie będzie mogła użyć Twojego znaku towarowego w kontekście swojej firmy. Przy wpisywaniu niedozwolonej nazwy, pojawi się komunikat „Ta reklama nie jest zgodna z naszymi zasadami. To należy poprawić” ze wskazaniem na użycie znaku towarowego w tekście reklamy. Po tym komunikacie tworzący reklamę ma dwie opcje – usunąć znak towarowy z reklamy lub zgłosić ją do weryfikacji. Jako prawowity właściciel znaku nie musisz nic robić. Twoja marka jest chroniona w internecie 24 godziny na dobę, a reklamy są blokowane automatycznie.

W szczególnych przypadkach istnieje też możliwość zwrócenia się do właściciela znaku z prośbą o wyrażenie zgody na użycie konkretnych słów w reklamie. Zgodnie z prawem, fonetycznym znakiem towarowym, może posługiwać się kilka firm, o ile działają w różnych branżach.

Z zastrzeżonym znakiem towarowym możesz spać spokojnie

Rejestrując swój znak towarowy poprzez formularz Google, zyskujesz kontrolę nad jego wykorzystywaniem w internecie. Sam decydujesz o tym, którym podmiotom udzielić zgody na korzystanie ze znaku. Nie pozwalasz konkurencji na promowanie się Twoim kosztem. Realnie oszczędzasz w kilku wymiarach. Ograniczasz reklamy konkurencji, a dzięki temu więcej klientów trafia bezpośrednio na Twoją stronę internetową. Płacisz więc mniej za każde kliknięcie w reklamę. Twoja marka zyskuje także prestiż dzięki ®. Klienci szukający Twoich produktów czy usług, trafiają rzeczywiście do Ciebie i możesz bezpośrednio przedstawić im swoją ofertę. Konkurencja nie ma możliwości stworzenia negatywnych kampanii dotyczących Twojej firmy. Zyskujesz też czas, ponieważ nie musisz spędzać godzin przed ekranem komputera, wypatrując czy ktoś nie podszywa się pod Twoją markę. Wystarczy wypełnić jeden formularz, a próby oszustwa będą automatycznie blokowane.

Zastrzeżenie znaku towarowego w Urzędzie Patentowym wspólnie z rejestracją w Google dają Ci niesamowite pole ochronne. Szkoda z niego nie skorzystać!

Chcesz być o krok przed konkurencją, a zabezpieczyć się przed tą nieuczciwą?
Zarejestruj swój znak.

To dobry moment na takie decyzje, ponieważ możesz zapłacić aż 75% mniej za opłaty urzędowe przy rejestracji znaku towarowego. W tym roku pozyskaliśmy już ponad 217 dotacji dla naszych klientów, co daje nam 99,8% skuteczności!

Sprawdź bezpłatnie, czy możesz zarejestrować swój znak

Rejestracja znaku towarowego w Pravna Group - wyniki