Czym jest Amazon Brand Registry?
Czy wiesz, że Amazon stworzył program pomagający chronić własność intelektualną? Jeśli posiadasz zarejestrowany znak towarowy możesz go zastrzec w programie Amazon Brand Registry. W ten sposób zyskujesz nie tylko ochronę przed działaniami podejmowanymi przez nieuczciwą konkurencję, ale również pakiet narzędzi.
Jakie są warunki rejestracji w Amazon Brand Registry?
Do programu Amazona mogą zgłosić się wyłącznie użytkownicy, którzy posiadają zarejestrowany znak towarowy. Nie wszystkie znaki towarowe mogą być jednak zastrzeżone w programie Amazona. Możliwe jest zarejestrowanie wyłącznie takiego znaku towarowego, który:
- został już zarejestrowany – w zgłoszeniu należy podać numer rejestracyjny, znajdujący się na świadectwie rejestracyjnym. Nie możliwe jest więc zastrzeżenie znaku, którego zgłoszenie dopiero jest rozpatrywane,
- jest honorowany przez Amazon – zastrzeżony może być znak, który został zarejestrowany w EUIPO (europejski znak towarowy). Amazon honoruje także znaki zastrzeżone w niektórych krajach m.in. USA, Kanadzie, Australii, Japonii, Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii,
- ma formę graficzną lub słowno-graficzną.
Jeśli posiadasz znak towarowy spełniający powyższe kryteria możesz złożyć zgłoszenie do programu Amazona.
Amazon Brand Registry – korzyści
Korzyści z zastrzeżenia znaku w Amazon Brand Registry to m.in.:
- pomoc w przejęciu Buy Box-a,
- pełna kontrola nad wyglądem oferty produktu,
- możliwość ustawienia adresu URL dla marki,
- dostęp do zaawansowanego edytora tekstowego,
- dostęp do nagłówkowych reklam,
- narzędzie do wyszukiwania i zgłaszania naruszeń.