Oto 7 rzeczy, o które w ciągu ostatnich lat pytali najczęściej nasi klienci. Doświadczenie 1500 rejestrowanych przez nas rejestracji znaków towarowych w Polskim i Europejskim Urzędzie Patentowym pozwoliło nam zebrać te informację w jednym miejscu.
#1 Jakie korzyści daje zastrzeżenie znaku towarowego?
Korzyści stojącymi za zastrzeżeniem znaku towarowego znaleźliśmy kilkadziesiąt. Rejestracja znaku towarowego podnosi wartość przedsiębiorstwa. Na rynku amerykańskim prawo do znaku towarowego jest wyceniane przeciętnie na ok. 30% wartości przedsiębiorstwa. Jednak dla naszych klientów najważniejsza jest:
  • Własność: Stajesz się realnym właścicielem swojej marki
  • Ochrona: Najsilniejsze, prawne narzędzie do walki z nieuczciwa konkurencją
  • Możliwość licencjonowania: Pomaga w optymalizacji podatkowej, a także rozliczaniu własności
Oprócz tego klienci często zwracają uwagę na wzmocnienie prestiżu marki, i zaufania do niej przez uzyskanie przy logo lub nazwie firmy symbolu ® (r w kółku).
#2 Jak wygląda procedura zastrzeżenia znaku towarowego?
* Procedura trwa 6-10 miesięcy
#3 Konkurent zastrzegł LOGO Twojej firmy, co teraz?
Przedsiębiorcy nie mają obowiązku zastrzegania znaku towarowego. 

Jednak jeżeli firma działa na rynku od lat i świetnie się rozwija warto to zrobić. W innym wypadku może okazać się, że były pracownik, wspólnik lub bezpośredni konkurent zrobi to za nas.

Wygląda jak nie lada problem? Zdecydowanie tak jest. W takim wypadku o prawa do marki będziesz musiał walczyć w sądzie. Może to spowodować spowolnienie lub nawet zatrzymanie działania Twojej firmy na okres rozprawy. Gwarantuję też kilka lat niepewności jak skończy się rozprawa. Co najgorsze, możesz w tym czasie stracić klientów.
#4 Oto 3 rodzaje znaków towarowych
Niezależnie czy zdecydujesz się na ochronę znaku towarowego na terytorium Polski, Europy czy nawet całego świata, każdy Urząd Patentowy rozpoznaje trzy rodzaje znaków towarowych: słowny, słowno-graficzny oraz graficzny. Oto przykłady:
* Każdy z powyższych znaków został przez nas zastrzeżony, a numer znaku “R.” oznacza “Registered
#5 Co lepiej chronić LOGO czy nazwę firmy?

“Wygrywa tylko ten co ma jasno określony cel” – mawiał Napoleon Hill. W tym wypadku jest dokładnie tak samo. Praca prawnika ds. własności intelektualnej polega nie tylko na tym żeby zająć się procedurą rejestracji, ale głównie doradzić w zakresie wyboru: rodzaju ochrony, jego terytorium, a także tego czy jest jakikolwiek sens zastrzegać znak towarowy.

#6 Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego?
Kalkulując inwestycję w rejestrację znaku, rozłożoną na okres ochrony (czyli 10 lat) to zaledwie 25 złotych miesięcznie. Jednak mimo tak wielu korzyści z zastrzegania znaku towarowego problemem dla części przedsiębiorców jest to, że kwotę należy zapłacić z góry.

Opłaty Urzędu Patentowego w Polsce: 

  – 450 PLN za złożenie wniosku
  – 17 PLN za pełnomonictwo
  – 400 PLN za udzielenie 10-letniej ochrony
Przy rejestracji na terenie Europy, suma opłat rejestracyjnych w Europejskim Urzędzie Patentowym – EUIPO to 850 euro i 17 PLN za pełnomocnictwo. Kwota naszej pełnej obsługi jest ustalana po przeprowadzeni bezpłatnej weryfikacji możliwości zastrzeżenia Twojego znaku.
#7 Weryfikacja możliwości zastrzeżenia (najważniejsze!)
Jest to najważniejszy element na drodze do zastrzeżenia znaku towarowego. Jednocześnie jest to nasza ogromna przewaga konkurencyjna w stosunku do innych kancelarii prawnych i patentowych. Wielu przedsiębiorców nie chce wydawać dodatkowych 400-700zł aby sprawdzić czy uda się zastrzec znak towarowy (u nas nie musi, robi to bezpłatnie).
Weryfikacja to sprawdzenie w bazach Urzędu Patentowego oraz sprawdzenie rynku w poszukiwaniu używanej podobnej marki lub możliwych zagrożeń, które spowodują odrzucenie wniosku – a tym samym wyrzucenie pieniędzy na usługę i opłaty urzędowe w błoto.