Co daje firmie zastrzeżenie znaku towarowego

5 największych zalet

Jesteś pełnym energii przedsiębiorcą, a Twoja firma stale się rozwija przynosząc coraz większe dochody. Każdego dnia zastanawiasz się jak usprawnić jej funkcjonowanie, by klienci nie odchodzili do konkurencji. Ale czy pomyślałeś o właściwym zabezpieczeniu Twojego znaku towarowego?  Co zrobisz, gdy cały Twój wysiłek pójdzie na marne, przez jedno nieumyślne zaniedbanie? Rejestracja znaku towarowego w Urzędzie Patentowym zwykle trwa kilka miesięcy, nie marnuj więc więcej czasu i zacznij działać.

Działam w branży znaków towarowych od kilku lat, służąc swoją wiedzą i doświadczeniem m.in. w zakresie rejestracji znaków towarowych przed polskimi i zagranicznymi instytucjami. Pamiętaj, że brak zastrzeżenia marki firmy może skutkować koniecznością zaprzestania jej używania. To ryzyko zawisło nad wieloma spośród ponad 1000 moich klientów, którzy zainwestowali wiele środków finansowych w promocję swoich firm, po czym otrzymali pisma z żądaniem zaprzestania używania ich marek. Dlatego nie odkładaj rejestracji znaku towarowego na nieokreśloną przyszłość i dowiedz się jakie korzyści dzięki temu zyska Twoja firma.

1/5:

Zastrzeżenie znaku towarowego uczyni Cię jedynym właścicielem swojej marki

 

Zastrzeżenie znaku towarowego powoduje, że konkurencyjny przedsiębiorca działający w tej samej branży, nie może się nim posługiwać. Co więcej, marka pod którą działa musi wyraźnie różnić się od tej, którą zarejestrowałeś w urzędzie. Zastrzeżenie znaku zabrania więc również posługiwanie się markami podobnymi do Twojej. Jednak główną zaletą rejestracji jest zapewnienie komfortu prowadzenia działalności bez strachu, że ktoś pozbawi Cię prawa do jej nazwy.

2/5:

Zastrzeżenie znaku ułatwia walkę z nieuczciwą konkurencją

 

Gdy Twoja firma uzyskuje renomę na rynku oraz staje się rozpoznawalna, konkurencja może próbować obrócić to przeciwko Tobie. Zazwyczaj przyjmuje to postać podszywania się pod Twoją markę w celu sprzedaży pod nią towaru lub usługi. Zastrzeżenie znaku towarowego może skutecznie temu zapobiec. Otrzymane z Urzędu Patentowego świadectwo ochronne jest skutecznym narzędziem, za pomocą którego możesz domagać się zaprzestania takich działań oraz zapłaty odszkodowania. Skorzystaj z mojej fachowej pomocy, w celu skutecznego dochodzenia swoich praw do marki.

3/5:

Zastrzeżenie marki podniesie renomę Twojej firmy

Pewnie nie jeden raz widziałeś charakterystyczny znak ® pojawiający się obok marek firm. Czy zastanawiałeś się co on oznacza? Rozpoznawalne „r” w kółeczku to skrót od słowa registered – zarejestrowane. Symbol ten może być używany tylko w stosunku do oznaczeń znajdujących się w rejestrze znaków towarowych. Dlatego umieszczenie tego charakterystycznego symbolu obok marki Twojej firmy, wzbudzi zaufanie klientów oraz podniesie Twój prestiż jako przedsiębiorcy.

4/5:

Zarabiaj na swoim znaku towarowym

 

Być może przecierasz w tym momencie oczy ze zdumienia, ale okazuje się, że zarabiać możesz także na samej nazwie Twojej firmy. Wraz ze wzrostem renomy, rozpoznawalności oraz uzyskiwanych przychodów, rośnie wartość jej marki. Możesz zwyczajnie dokonać jej sprzedaży albo udzielić odpowiedniej licencji na posługiwanie się nią. Jedyne co musisz uczynić to dokonać rejestracji znaku towarowego.

5/5:

Zastrzeżenie znaku towarowego stanowi dowód Twoich praw

 

Wystawiane przez Urząd Patentowy świadectwo ochronne, stanowi dokument zawierający katalog istotnych informacji. Przede wszystkim określa kto jest właścicielem znaku towarowego, jakie usługi lub towary obejmuje znak towarowy oraz na jaki okres rozciąga się nad nim ochrona. Innymi słowy, mając w ręku taki dokument jesteś w stanie skutecznie udowodnić własne prawa do marki Twojej firmy.

Wiesz już jakie są największe zalety zastrzeżenia znaku towarowego. Przy wykonywaniu tego kroku warto skorzystać z pomocy specjalisty, w celu uniknięcia niepotrzebnych błędów. Każda formalna pomyłka przy wypełnianiu wzoru urzędowego wniosku będzie skutkować przedłużeniem całej procedury.

O autorze

Marek Czyżewski, absolwent Northumbria University i właściciel grupy PRAVNA. Od 2013 roku spółka pomogła zastrzec ponad 5230 znaków towarowych w Polsce i Unii Europejskiej. Pravna Group ustanowiła nowe standardy skutecznej obsługi prawnej przez Internet.